Mustikkabanaanirahka

Helppo ja nopea namivälipala tai jälkiruoka, jonka sokeriton versio on myös terveellinen. Vaikka väri on suoraan ilmestyskirjasta, sopii tämä myös treenin jälkeiseksi evääksi.

Nykäisin tällaisen kun piti saada joku sopiva treenin jälkeinen iltapala. Tämä on periaatteessa riittävän makea ihan hedelmien ja marjojen oman sokerin kanssa, mutta jos joku haluaa hieman sokeria sekaan heittää, niin ei kai sitä kieltääkään voi.

mrahka_2

Ainesosat

  • 2 isoa banaania
  • 250 g rahkaa
  • about dl mustikoita
  • 2 valkuaista
  • makeutusta jos sille päälle satut
  • koristeeksi pähkinämurusta tai jos on oikein kova juhla niin vaikka nomparellia

Valmistus

Erottelen keltuaiset ja nakkaa ne talteen myöhempää käyttöä varten tai rakenna niistä vaikka jotain. Vatkaa valkuaisista vaahto, mikä sähkövatkulilla tapahtuu minuutissa. Survaise mustikoita sauvasekoittimella vähän enemmän töhnämuotoon ja vippaa valkuaisen sekaan. Säiky tuota pahuuden väriä. Pilko banaanit ja heitä valkuaisvaahdon joukkoon. Tökkää vielä rahka perään ja vatkaa kuohkeaksi. Tässä versiossa ei ole kuohkeutta ihan viimeisen päälle, joten voit halutessasi napata 1-2 valkuaista enemmän. Minä koristelin oman rahkani macadamiapähkinämurusilla, jonka paukutin itse kokkiveitselläni kasaan.

Nauttiminen

Ilman huolta huomisesta. Treenin jälkeen tai ystävän kanssa iloja jakaen.